Dénesi Ildikó küldi Szívnek Szívesen

Dénesi Ildikó  küldi Szívnek Szívesen


"KIRÁLYI" MÉZESKALÁCS ÜTŐFÁVAL

 Az ember süt, sütöget és tökéletesít. 
A bevált recepteken aztán már nem változtat. 
E recept alapja az alább található ütőfás receptekből került ki. Aztán több apróbb, kicsiny módosítás következett, a vaj, tojás és főként a fűszerek pontos mennyiségét illetően. Végül 2010-ben, az újpesti Király könyvtár meghívására igyekezvén, ez a recept lett belőle. Szerintem a legjobb. Talán a hely szelleme:) 
Azóta ezzel sütöm a mézeseket. Szerencsére mások is.
A recept kalandos történetéről majd később, most, az utolsó előtti pillanatban, újra közzétehetem a blogon. 



Kimértem, és összekevertem 1kg lisztet, 15 dkg porcukrot, 2 teáskanál őrölt gyömbért, 1 teáskanál fahéjat és 1teáskanál szegfűszeget. Nyújtódeszkára szitáltam.
60dkg hideg, de nem kristályos mézben elkevertem 6 dkg puha vajat, egyesével hozzákevertem 2 tojás sárgáját, majd 2 egész tojást. 2csapott teáskanál szalalkálit alaposan kipezsegtettem 3cl langyos vízben. Utoljára ezt is hozzákevertem a mézhez.
Ezután a szitált lisztes halomból két három részletben adtam hozzá lisztes halom majd kétharmadát, csomómentesre eldolgozva, kevert tésztánál egy kicsit keményebbre de még keverve, hogy könnyen kijöjjön végül az edényből.
Ezt a masszát a maradék lisztre öntöttem.
A lisztet úgy dolgozom ilyenkor bele, hogy csak a liszttel hajtogatom, szinte nem is lesz "ragacsos" a kezem.
Aztán gyúrom és gyúrom. A végén még kb. 10-15dkg lisztet gyúrok hozzá.
Itt már nagyon figyelek, mert a liszt minőségén sok múlik. Inkább
kevesebbet, vagy méginkább semennyit sem, ha nem ismerem a lisztet amit vásároltam.
Másnap amikor ez a tészta már ért egy kicsit, és keményedett, akkor átgyúrom, és szükség szerint még kaphat lisztet, szintén nagyon alaposan átdolgozva.
A tésztát fóliában, vagy jól záródó edényben, hűvösön pihentetem, érlelem, hogy ne száradjon ki.
Ha nem ütőfával készítem a mézest, akkor 2 teáskanál szóda-bikarbonátot szitálok a liszthez, a szalalkálit elhagyom. Ekkor az alaprecepthez már nemigen kell több liszt, de sütés előtt azt is át kell gyúrni.

Nincsenek megjegyzések: